Thursday, November 25, 2010

Lámpagyöngy 3. próbálkozás / Lampwork beads part 3.

Ezek a gyöngyök a 3.alkalommal készültek. Lassan, de biztosan alakul. Vannak problémáim bizonyos színekkel....
These beads done in my 3. trial. Every time I get a little better ( I think :) ). I have problem with some of the colors.....
Együtt/ Together
 Az eddigi legjobban sikerült darab/ This is the best one till now....

 Karácsonyfa/ X-mass tree
Fűzök is ám, nem is keveset, de már nem akarom feltenni a 100. Malkidielt vagy romantikus hurkát vagy virágot, stb..... Most majd a lámpagyöngyeimből is szeretnék ékszert készíteni :)

Többen kérdeztétek levélben és itt is, hogy mi kell a lámpagyöngyözéshez.......
Én már rég meg szerettem volna tanulni, de a Gyöngyboxban akkoriban szűnt meg a tanfolyam. A másik, amit találtam, Sopronban van, de nagyon messze van és elég drága, igaz nagyon jó is, ahogy hallottam. A lányok miatt nem tudtam 2 napra elmenni itthonról....
végül a Hobby Művészben akadtam tanfolyamra, ami nem is vészes árban, igaz 4órás "gyorstalpaló", de arra mindenképpen jó, hogy az alapokkal megismerkedjen az ember. illetve jó, oxigénes gépen is lehet dolgozni.
Amikre szükség van:
Egy palack fejjel. Ez az első alkalommal úgy 7-8ezer Ft körül van, de utána már csak a palackot kell megvenni. Ez a kisebb palack kb.2,5-4 órára elég, a további palackok 1500Ft körül szerezhetőek be.
Kellenek pálcák, amire a gyöngyöket készítjük, 280-330Ft,  kell a leválasztó folyadék, kb.2000Ft, A hűtő granulátum kb.2000Ft, egy pár szemüveg heggesztéshez és kell pár üvegrúd, amiből a gyöngy készül.
A granulátum, pálcák és a leválasztó folyadék hosszú távú beruházások.
Ahogy számoltam 15ezer Ft-ból megvan a kezdet.
Sokmindent meg lehet venni a Hobby Művészben, én a javát az Üvegezők boltjában szereztem be (8.ker. Kőris u., ők csak H-P.8-16 óráig vannak nyitva). A palackot valamelyik nagy barkácsáruházban érdemes megvenni, ott a legkedvezőbb az ára.
Ha már minden megvan, akkor csak egy nyugodt sarokra van szükségünk és időre :)

Találtam egy tökéletes, részletes leírást itt :)

3 comments:

  1. Egyre szebbeket készítesz!Mindegyik gyönyörű, de a narancssárga dudis igazi profimunka!Gratulálok!Én még nem próbáltam, de nagyon tetszenek a lámpagyöngyök!

    ReplyDelete
  2. Nagyon jók a gyöngyeid. A karácsonyfa külön tetszik!!!

    A mindent kielégítő információkért hálám üldözni fog. Köszönöm.

    ReplyDelete
  3. Táto ma számat, mert nagyon klasszak!! És tök jó, hogy leirtad, mi is ez. Én is kérdeztem volna!Nagyon tetszenek...csak így tovább!!!:-))))

    ReplyDelete